V.A.I.C

Reģistrēšanās un apmācības sākšana

* Pirms sākat programmas apmācību Jums vispirms būs jāreģistrējās. Nebūs jāievada kaut kādi personas vai cita veida sensitīvi dati, bet unikāls lietotājvārds un parole. Tas vienkārši ir nepieciešams, lai mēs varētu identificēt programmai iemācīto informāciju, kā arī tas nepieciešams pašai programmai, lai atpazītu Jūs. Reģistrācija notiek visnotaļ vienkāršā veidā un dialoga logā. Pirms izdomājat savu lietotājvārdu pārliecinieties, ka tas varētu būt gana unikāls un pierakstiet to kaut kur kopā ar paroli, jo sistēmai pagaidām nepastāv profila un paroles atkopšanas funkciju.1. Ievadiet programmai savus reģistrācijas datus šādā veidā -> LIETOTĀJVĀRDS:PAROLE1.1. Lietotājvārdam ir jāpārsniedz 5 simboli, bet parolei jāpārsniedz 7 simboli.1.2. Ja simbolu skaits lietotājvārdā ir atbilstošs tad reģistrāciju var pabeigt 3 reizes nospiežot -> ENTER1.3. Sekojiet informācijai procesu apstrādes logā. Tur būs redzams vai viss tiek darīts pareizi un, vai reģistrācija ir sekmīga.1.4. Katram reģistrētajam lietotājam sākumā automātiski tiek piešķirtas vienkāršas apmācīšanas tiesības.1.5. Lai iegūtu nopietnākas/augstākas tiesības tās ir jāpieprasa Projektu Darbnīcai lapas saziņas formā.1.6. Vajadzības gadījumā par to kādas ir jūsu esošās tiesības programma pavēstīs dialoga formā.* Šī instrukcija ir sadalīta pa punktiem un pēc kārtas, lai būtu skaidrība, kas jāzina un ar ko secīgi vajadzētu sākt katram interesentam, kurš vēlas apmācīt programmu V.A.I.C. Lai arī visi programmas algoritmi vēl nav realizēti vai uz laiku var tikt atslēgti ir svarīgi ievērot sekojošo - mācot atbildes ir jāņem vērā reālo laiku un apstākļus, jo programma iegūto informāciju cenšas kategorizēt atbilstoši. Respektīvi, mācot programmai atbildēt uz "labvakar" ir vēlams, lai apmācīšanas process patiešām notiktu vakarā. Protams, ir vēl arī citas nianses, tādas kā šībrīža tēma "Topic", programmas emocijas "Feellevel", un citas lietas, kuras tiks aprakstītas instrukcijā. Tādēļ pirms reālas apmācīšanas vēlams vismaz ar vienu aci pārskriet pāri visai instrukcijai.

Konsoles komandas

* Visnotaļ sarežģīti ir izveidot sistēmu, kuru varētu vadīt un programmēt tikai ar domu tekstā. Dažreiz tas var būt pat neparocīgi, jo īsāku komandu ievadīt ir vieglāk, kā rakstīt tekstu ar info. par to, kas programmai tagad būtu jādara vēl bez dialoga. Tādēļ protams, V.A.I.C uzklausīs ne tikai tekstu, bet arī komandas. Ir vērts "iečekot" šo sadaļu arī vēlāk, atkārtoti, jo ar laiku komandas noteikti būs vairāk. Dažas konsoles komandas var turpmāk tikt aprakstītas šajā instrukcijā arī dziļāk, kā funkcijas.2. Reģistrētie lietotāji var lietot sekojošas konsoles komandas, kuras var atvieglot apmācīšanas un testēšanas procesus.2.1. -> /LOGOUT vai /RL = Remove Login. Atreģistrē no pārlūka pierakstīšanos programmā.2.2. -> /SELFTEST vai /ST = Self Test. Programmas ciklisks dialoga paštests.2.3. -> /TYPESIM vai /TS = Typing Simulation. Ieslēdz vai izslēdz rakstīšanas/domāšanas simulāciju programmai.2.4. -> /TOPIC + NOSAUKUMS vai /T + NOSAUKUMS = Topic. Maina sarunas tēmu uz citu. Pēc noklusējuma sarunas tēmu mākslīgais intelekts pārvalda pats.2.5. -> /TOPIC vai /T = Topic. Atjauno sākotnējo sarunas tēmu. Pēc noklusējuma sarunas tēmu mākslīgais intelekts pārvalda pats.2.6. -> /LDR = Last Database Record. Atspoguļo reālo datubāzes ierakstu jautājumam un atbildei.2.7. -> /CREATOR vai /FC, /CR = Forced Creator Mode. Ieslēdz (tikai localhost/127.0.0.1) visus izstrādes rīkus galvenajam izstrādātājam bez pierakstīšanās.2.8. -> /BRAIN INFO Parāda datubāzes statistiku procesu apstrādes logā. Komanda paredzēta tikai galvenajam izstrādātājam.2.9. -> /BRAIN DOWLOAD Lejupielādē programmas datubāzi. Komanda paredzēta tikai galvenajam izstrādātājam.2.10. -> /BRAIN UPLOAD Augšupielādē programmas datubāzi un aizvieto to ar esošo. Komanda paredzēta tikai galvenajam izstrādātājam.

Sākotnējā ievades teikumu apstrāde

* Kad programma no lietotāja saņem komandu vai teikumu tālākai sistēmas apstrādei, tas sākumā tiek racionalizēts.3. Vispirms notiek tīrīšanas process, kurā no ievadītā teksta tiek atlasīti tikai sistēmai pieļaujamie un dialogam nepieciešamie simboli.3.1. Pēcāk, no tā kas ir palicis pāri programma cenšas izveidot sakarīgu teikumu ievadē un arī vienkāršotu gramatiku izvadē.3.2. Sistēma teikumiem rezervē tikai sekojošus simbolus vai to kombinācijas: #, ##, $, ==, <>, >>, <<, ?, !, komats, cipari no 0 - 9.3.3. Viss, kas nav rezervētie simboli no teikuma tiks noņemts, kā arī rezervēto simbolu jaukšana kopā netiks uztverta kā komanda.