Par sistēmu

Kas tas ir?

WishMaster ir rīks, ar kuru var izstrādāt mājaslapas, kā arī WEB aplikāciju interfeisus. WishMaster praktiski ne ar ko nav līdzīga WordPress, Joomla, Drupal, vai citām pazīstamajām bezmaksas satura vadības sistēmām (CMS), ar kuru palīdzību mājaslapas var izveidot īsākā laikā, izmantojot gatavu dizainu sagataves. WishMaster sistēma tiek izstrādāta ar domu, ka jebkura mājaslapa, vai aplikācija ir pelnījusi būt unikāla un tādēļ izstrādātājam ir dota iespēja izstrādāt nedz tikai saturu, bet arī dizainu, līdz pēdējai detaļai tā, kā viņš to vēlas.

Kā tas strādā?

Galvenā WishMaster atšķirība no pazīstamajām satura vadības sistēmām (CMS) ir gan veids, kā notiek autorizēšanās pašā sistēmā, gan arī tas, ka sistēmai nav atsevišķa administrēšanas paneļa, kurā pārvaldīt mājaslapas saturu un uzstādījumus. Tā vietā ir divi, droši nodalīti izstrādātāja režīmi - viens ir dizainera, bet otrs redaktora režīms. Izstrādes režīms tiek noteikts autorizēšanās laikā, atbilstoši lietotājam piešķirtajam tipam. Dizaineram ir pilna kontrole pār interfeisa dizainu un funkcionalitāti, bet redaktors var veidot mājslapas saturu, katram rakstam piešķirot jebkuru no gatavajiem noformējumiem. Redaktoram izstrādes procesā, vizuāli viss ir redzams tieši tāpat, kā to redzētu mājaslapas apmeklētājs. Dizainers visu redz līdzīgi, ar izņēmumu, ka nav redzams pats mājaslapas saturs un dizainera režīmā ir redzamas skices, un citi papildus objekti (piemēram ietvari), kuri nav redzami nedz redaktoram, nedz mājaslapas ameklētājam.

Izstrādes process

Izstrāde sākas ar baltu lapu, vienu kvadrātlaukumu un radošu fantāziju. Ar šo kvadrātlaukumu var darīt dažādas lietas, izmantojot galveno izvēlni, kura uzpeld, nospiežot uz tā labo peles taustiņu. Kvadrātlaukumu var pārvietot, staipīt, mainīt fona krāsu, programmēt tā CSS (Cascade Style Sheet), pievienot tekstu, piešķirt konkrētas funkcijas, klonēt, kombinēt kopā ar citiem kvadrātlaukumiem un daudz, daudz ko citu. Dizainers nav ierobežots ar dizaina izveidi vienas lapas ietvaros. Lapas var izmantot kā "darbagaldus", uz katras veidojot citas kompozīcijas. Vienai mājaslapai iespējams izveidot dažādus dizainus, bet dizainiem ietvarus (template), kurus var izmantot kā atkārtojošos elementus mājaslapas saturam. Līdz ar to katra ar WishMaster izstrādāta mājaslapas sadaļa, vai apakšsadaļa var izskatītes citādāk, tādējādi padarot mājaslapu unikālu.

Tehniskā puse

WishMaster ir "no nulles" radīts, galvenokārt uz JavaScript bāzēts, objektorientēts, dizaina, vadības konstrukcijas un satura izstrādes instruments, programmēts ar klasiskām WEB programmēšanas valodām: HTML, XML, CSS, php, MySQL, JavaScript. Ar WishMaster izstrādātais dizains glabājas SQL datubāzē, tādējādi paverot neierobežotas iespējas manipulācijā ar dizaina objektiem un to relācijām. Sistēma tiek izstrādāta tā, lai tā darbotos vienādi labi visos interneta pārlūkos, kuri radušies kopš 2012 gada. Lai strādātu ar sistēmu ir nepieciešams WEB serveris (ieteicams lokālais), kā arī jebkura, darbam racionāli izmantojama ierīce, ar interneta pārlūku un peles labā taustiņa funkciju.

Radīšanas vēsture

Projekts aizsākts 2013 gadā ar domu "tikai pamēģināt", vai ideja zem koncepcijas "Darbināma pārlūkā, objektorientēta dizaina un satura izstrādes sistēma" varētu būt realizējama dzīvē. Skaidrs bija viens, ka vienkārši pārvietot objektu ar peli konkrētā pozīcijā un paskatīties "kā tagad izskatās" ir daudz vieglāk un praktiskāk, kā programmēt to HTML/CSS veidā katru reizi, kad gribējās redzēt izmaiņas. Kur nu vēl viss pārējais radīšanas process. Tā arī es (Gatis Kauliņš) sāku šo sistēmu izstrādāt. Sākumā bija pāris sarežģījumu. Piemēram, kā apvienot un pārvietot objektus, lai tie saglabātu savu kopējo kompozīciju. Vai arī, kā "ielogoties" sistēmā, kurai nav vēlama atsevišķa administrācijas sadaļa, jo tas negāja kopā ar "veido tā kā redzi" koncepciju. Bet tiekot galā ar vienu problēmu parasti radās risinājums arī citai. Tā radās šis "Z" veida autorizācijas princips, objektu koka struktūras, citi fundamentāli algoritmi un visa pārējā WishMaster sistēma.

Attīstības koncepcija

WishMaster sistēmā ir realizētas fundamentāli svarīgākās funkcijas un interfeisa elementi, lai ar sistēmu varētu strādāt jau šodien, un, lai darbs ar sistēmu būtu maksimāli ērts, produktīvs un arī interesants. Sistēmai jau tagad ir daudz iespēju, bet ir idejas vēl daudzām, vajadzīgām un interesantām funkcijām, ar kurām sistēma tiks papildināta turpmākā izstrādes gaitā. Vienlaikus, sistēmai plānots pastāvīgi veikt programmas koda un esošo funkciju optimizēšanu, kā arī esošā interfeisa uzlabošanu.